2 st recept om: Annas snabba..

..kyckling

Ta filéerna efter hur många potioner du vill tillaga. I en skål pressar du vitlök, häller i lite olivolja, salt, citronpeppar och oregano. Rör ihop och gnid sedan in det på filéerna på båda sidor. Häll lite olivolja i UltraPlus 3L och lägg i filéerna. Beroende på hur många du har i UltraPlus kan det ta lite olika tid, men med 4 filéer så räcker det med att först köra på högsta effekt i mikron i 5min, ta ut och vänd filéerna och kör 5min till. Då blir de genomstekta. Ställ sedan in UltraPlus i den vanliga ugnen på 200grader så kyckligen får lite färg (även och filéerna kan få färg i mikron också).


..rostade grönsaker i ugn

Dela potatis, morötter och gul lök i klyftor, röd och gul paprika skuren i stora bitar, släng i dom i den stora UltraPlus (5L), häll över lite olivolja, salta och krydda med någon god krydda som passar. Rör om med rörsleven. Ställ in UltraPlus i mikron och kör på högsta effekt i 5min. Ta sedan ut grytan och ställ in den utan lock i ugnen på 200grader i ca 20min tills potatisen är klar. Färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0